15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://etradepro.pl 300 true 0

E-mail marketing. Dlaczego warto go stosować?

E-maile towarzyszą nam od niemal pięćdziesięciu lat – pierwszą tego rodzaju wiadomość wysłał w 1971 Ray Tomlinson. Poczta elektroniczna jest najpopularniejszym kanałem przekazu informacji – od sprawdzenia e- maili większość ludzi na ziemi rozpoczyna każdy kolejny dzień życia. Powszechność i zasięg tego narzędzia warto więc wykorzystać do promocji czy reklamy – e-mail marketing jest bardzo skuteczny, a przy tym niskokosztowy.

Do czego można wykorzystać e-mail marketing?

Komunikowanie się za pomocą e-maili jest jednym z narzędzi wchodzących w skład działań marketingowych określanych mianem Marketing Automation. Dzięki technologii IT gromadzenie i przetwarzanie danych o potencjalnych konsumentach towarów czy usług jest łatwiejsze i szybsze. Tradycyjne zestawianie takich danych jest zbyt czasochłonne, czyli kosztowne.
Marketing Automation pozwala na monitorowanie zachowań internautów odwiedzających strony www, filtrować ich dane pod względem demograficznym, segregować z punktu widzenia zainteresowań, czyli czynników mających największy wpływ na kształtowanie potrzeb konsumenckich na podstawie których sprzedawcy przygotowują ofertę. Na tej płaszczyźnie marketing mailowy jest podstawowym narzędziem rozwoju e-commerce, czyli transakcji handlowych w Internecie.

E-mail marketing w procesie automatyzacji marketingu polega na:
• Tworzeniu i wysyłaniu e-maili
• Tworzeniu i wysyłaniu newsletterów
• Opracowywaniu baz klientów
• Tworzeniu list e-mailingowych
• Monitorowaniu zachowań – reakcji adresatów maili (czy odebrali i otworzyli, odrzucili, kliknęli w podany link)

Dlaczego warto stosować e-mail marketing?

Wartości, z powodu których e-mail marketing oceniany jest bardzo wysoko, wynikają ze specyfiki e-maili:

Po pierwsze – e-mail jest szybki
Szybkość, to cecha związana zarówno z procesem tworzenia wiadomości, jak i rozsyłania. Dysponując obszerną listą mailingową można jednym kliknięciem rozsyłać oferty do tysięcy, a nawet milionów potencjalnych klientów. Nawet jeśli naszego e-maila otworzy tylko 10 % odbiorców, to i tak jest sukces liczony w tysiącach przeczytanych informacji o naszej firmie, marce, oferowanym produkcie.
Po drugie – e-mail jest tani i prosty
Ile kosztuje? Prawie nic – oblicza się, ze poniżej jednego grosza. Ile kosztuje tradycyjna reklama w prasie czy innych mediach? Tysiące złotych.
Tworzenie maili jest łatwe – istnieją edytory i inne narzędzia pomocnicze dla twórców e-wiadomości.
Po trzecie – e-mail jest skuteczny
Skuteczność maili wynika z ich mierzalności – można dokładnie sprawdzić, jak odbiorcy zareagowali na rozesłane wiadomości. Reklamy innego rodzaju tej cechy nie mają.
Po czwarte – e-mail działa interaktywnie
Ogłoszenia prasowe milczą – nie powiedzą nam, kto i czy w ogóle je przeczytał. Ulotki lądują w koszach. W przypadku maili wiemy, kto i kiedy go otworzył, przeczytał, skorzystał z podanych linków.

Podsumowując: e-mail szybko i skutecznie dostarcza informacji o produkcie (ofercie), dając jednocześnie informacje zwrotną o reakcji odbiorcy. Dzięki informacjom, newsletterom, ogłoszeniom do potencjalnych klientów docierają rozmaite informacje; katalogi sprzedażowe pozytywnie wpływają na rozwój e-commerce; podobnie jak maile transakcyjne wysyłane klientom, którzy przeglądali ofertę i porzucili koszyk przed końcem transakcji – dzięki informacji o tym można wysłać do danego klienta personalizowaną ofertę.

Previous Post
Napowietrzanie trawnika. Co to jest i jak wykonywać?
Next Post
Rodzaje modnych spódnic na wiosnę